מורי המגמה:
יפעת ברוש
מרכת מגמת מדעי החברה
[email protected]
יפעת, B.A בכלכלה מטעם אוניברסיטת בר אילן, M.A חברה וטכנולוגיה אוניברסיטת חיפה, מרכזת מגמת מדעי החברה בבית בירם, מנחה ארצית בחינוך פיננסי, מרצה באוניברסיטת חיפה בחוג לייעוץ התפתחותי (תעודת הוראה),נהנית מכל רגע בכיתות אותן היא מלמדת, רווה נחת ולומדת מכל תלמידיה. באופן כללי משתדלת תמיד למצוא את החיובי בבני האדם, כמו גם במצבים אליהם אנו נקלעים. רצה למרחקים ארוכים ומקור גאוותה הן שלוש בנותיה אותן היא מגדלת יחד עם בן זוגה התומך.
רגינה שורצנברג
מורה לכלכלה ומנהל עסקים
רגינה – בעלת תואר ראשון בסטטיסטיקה מאוניברסיטת חיפה ותואר שני בכלכלה מהטכניון. עסקה בתחום הכלכלה במשך כ-10 שנים ולאחר מכן החליטה לעשות הסבה להוראה. מאוד נהנית ללמד את מקצוע הכלכלה ולימודים פיננסיים ובעיקר אוהבת את האינטראקציה עם התלמידים. מלמדת כלכלה ומנהל עסקים את כל השכבות ומחנכת כיתה. "בזמני הפנוי אני אמא לשלושה ילדים, אוהבת מאוד את הים, חותרת על סאפ ומתאמנת ביוגה."
אילנית ארם מזרחי
מורה לסוציולוגיה ופסיכולוגיה
אילנית היא בוגרת תואר ראשון בסוציולוגיה ותקשורת ותואר שני בסוציולוגיה ארגונית יישומית מטעם אוניברסיטת חיפה , מלמדת סוציולוגיה, פסיכולוגיה ומנחה תלמידים בכתיבת עבודות גמר. אוהבת את התלמידים ואוהבת ללמד את המקצועות הללו. תחביב מרכזי שהיא מפתחת בשנים האחרונות – צילום, והיא אף משלבת את השימוש בצילום בהוראת הפסיכולוגיה והסוציולוגיה.
מאור אבידן
מורה לפסיכולוגיה וכלכלה
מאור – בוגר BA בכלכלה וניהול עם התמחות בשיווק, מוסמך תואר שני בחינוך M-Teach לאקדמאים בהוראת אזרחות ומדעי החברה, מורה לכלכלה, מנהל עסקים וחינוך פיננסי בבית הספר הריאלי.
אביב כץ דקל
מורה לפסיכולוגיה וסוציולוגיה
אביב היא B.A במדעי החברה מאוניברסיטת חיפה, M.A בחינוך אלטרנטיבי מאוניברסיטת חיפה, מלמדת ומחנכת בבית הספר הריאלי משנת 2007, מלמדת סוציולוגיה, פסיכולוגיה, תקשורת ומנחה תלמידים לעבודות חקר. בעבר לימדה ורכזה במגמת "ניהול מערכות מידע וידע". אמא לשלושה ילדים שגם הם חלק ממשפחת הריאלי.
דורית שמולביץ
מורה לפסיכולוגיה וסוציולוגיה
דורית היא בוגרת ביה"ס הריאלי, בעלת תואר B.A במדעי החברה ו- M.A בהיסטוריה של עם ישראל מטעם אוניברסיטת חיפה, מת"לית ומאבחנת דידקטית, מרכזת תחום פרט ומרכזת משלחות בביה"ס הריאלי. "מאמינה שכל תלמיד הוא אחד, יחיד ומיוחד ועלינו להיות קשובים לצרכים שלו. מאמינה בעבודת צוות בין המורים, התלמידים וההורים. אוהבת ושמחה בכל בוקר לקום וללכת לבית הספר".
מבנה התוכנית:
2 יח”ל בכלכלה + 2 יח”ל בפסיכולוגיה + 1 יח”ל משחק עסקים.
2 יח“ל בכלכלה – כיתה י‘, י"א
נושאי הלימוד: עקומת תמורה, תעסוקה ואבטלה, הון אנושי וצמיחה כלכלית, ביקוש והיצע, שוק העבודה, התערבות ממשלתית, אי שוויון ועוני תקציב המדינה, גלובליזציה.
התלמידים ניגשים לבחינת בגרות בסוף כיתה י”א.
2 יח“ל בפסיכולוגיה-כיתה י‘, י"א
נושאי הלימוד: תופעות בחיי היום-יום כגון: לחץ והתמודדות עמו, עמדות, דעות קדומות ודרכים שונות להשפעה חברתית. שלבים בהתפתחות האדם, מבנה האישיות, תיאוריות המתייחסות לגיבוש אישיות הפרט (פרויד, אריקסון), כיצד מקבלים החלטות, רגשות וריגוש ומה שביניהם, איך מתפתח הזיכרון.
התלמידים ניגשים לבחינת בגרות פנימית בסיום כיתה י"א.
חלק ה- 30%, הן בכלכלה והן בפסיכולוגיה, מתבסס על מטלות ביצוע הניתנות במהלך כיתות י‘ ו- י"א.
1 יח“ ל משחק עסקים-כיתה י"ב
משחק עסקים הוא משחק סימולציה המדמה מודל עסקי מוקטן של תהליכים המתרחשים בחברה הפועלת במציאות של שוק חופשי. המשחק מדמה חברה המייצרת ומוכרת אופניים במדינה. דירקטוריון החברה העמיד מטרה בפניכם- לשפר משמעותית את מצב החברה ולמקסם את הרווח לבעלי המניות.
כמנהלי החברה, התלמידים אחראים על חמישה תחומי פעילות מרכזיים: שיווק, מיתוג והפצה, תפעול, כספים, ופיתוח מוצר. לאורך כל המשחק, יתנסו התלמידים בתהליך של קבלת החלטות ויבנו אטרטגיה עיסקית . התלמידים ינתחו נתונים ודו"חות כספיים ויקבלו החלטות שמטרתם למקסם רווחים ולהגיע לערך המניה המירבי. המשחק יאפשר הכללה עיונית ומעשית של החומר הנלמד ויישומו בפועל.
תכניות העשרה
במהלך הלימודים, התלמידים ייחשפו להרצאות של גורמי חוץ בנושא הלימוד, יצאו לסיורים רלוונטיים ויצפו בסרטים.
קורס אקדמי מקוון (אונ' ת"א) בתמיכה וליווי מורים.