על המגמה:

תכנית ייחודית במדעי החברה המשלבת את תחומי הדעת בפסיכולוגיה וכלכלה. הלימודים משלבים בין התנהגות אישית וכלכלית של בני האדם וההשפעה של התנהגות זו על חיינו. השילוב בין כלכלה והפסיכולוגיה יקנה היכרות מעמיקה עם כלים לניתוח כלכלי של החברה הישראלית יחד עם מיומנויות וטכניקות בניתוח נפש האדם.
מדובר בתכנית עשירה ומרתקת הפותחת את הדלת להבנה מעמיקה של הפעילות הכלכלית במדינת ישראל תוך הבנת המרכיבים הפנים אישיים והחברתיים המשפיעים על התנהגות הצרכנים והיצרנים כאחד.

מורי המגמה:

יפעת ברוש

מרכת מגמת מדעי החברה
[email protected]

יפעת, B.A בכלכלה מטעם אוניברסיטת בר אילן, M.A חברה וטכנולוגיה אוניברסיטת חיפה, מרכזת מגמת מדעי החברה בבית בירם… להמשך קריאה>>

רגינה שורצנברג

מורה לכלכלה ומנהל עסקים

רגינה – בעלת תואר ראשון בסטטיסטיקה מאוניברסיטת חיפה ותואר שני בכלכלה מהטכניון. עסקה בתחום הכלכלה במשך כ-10 שנים ולאחר מכן החליטה לעשות הסבה… להמשך קריאה>>

אילנית ארם מזרחי

מורה לסוציולוגיה ופסיכולוגיה

אילנית היא בוגרת תואר ראשון בסוציולוגיה ותקשורת ותואר שני בסוציולוגיה ארגונית יישומית מטעם אוניברסיטת חיפה , מלמדת סוציולוגיה, פסיכולוגיה ומנחה תלמידים… להמשך קריאה>>

ד"ר ענבל לם

מורה לסוציולוגיה ותקשורת

ענבל היא B.A ,M.A, PhD מטעם החוג לסוציולוגיה באוניברסיטת חיפה, סוציולוגית בהכשרתה וסוציולוגית בנשמתה. סקרנית לגבי אנשים, מצבים ותופעות חברתיות. מלמדת… להמשך קריאה>>

מאור אבידן

מורה לפסיכולוגיה וכלכלה

מאור – בוגר BA בכלכלה וניהול עם התמחות בשיווק, מוסמך תואר שני בחינוך M-Teach לאקדמאים בהוראת אזרחות ומדעי החברה, מורה לכלכלה, מנהל עסקים וחינוך פיננסי בבית הספר הריאלי.

מבנה התוכנית:

2 יח”ל בכלכלה + 2 יח”ל בפסיכולוגיה + 1 יח”ל משחק עסקים.

2 יח“ל בכלכלה – כיתה י‘, י"א

נושאי הלימוד: עקומת תמורה, תעסוקה ואבטלה, הון אנושי וצמיחה כלכלית, ביקוש והיצע, שוק העבודה, התערבות ממשלתית, אי שוויון ועוני תקציב המדינה, גלובליזציה.
התלמידים ניגשים לבחינת בגרות בסוף כיתה י”א.

2 יח“ל בפסיכולוגיה-כיתה י‘, י"א

נושאי הלימוד: תופעות בחיי היום-יום כגון: לחץ והתמודדות עמו, עמדות, דעות קדומות ודרכים שונות להשפעה חברתית. שלבים בהתפתחות האדם, מבנה האישיות, תיאוריות המתייחסות לגיבוש אישיות הפרט (פרויד, אריקסון), כיצד מקבלים החלטות, רגשות וריגוש ומה שביניהם, איך מתפתח הזיכרון.

התלמידים ניגשים לבחינת בגרות פנימית בסיום כיתה י"א.
חלק ה- 30%, הן בכלכלה והן בפסיכולוגיה, מתבסס על מטלות ביצוע הניתנות במהלך כיתות י‘ ו- י"א.

1 יח“ ל משחק עסקים-כיתה י"ב

נושאי הלימוד: פנ“מ – פרויקט לניהול משק מודרני – סימולציה של תהליכים המתרחשים בחברה תעשייתית הפועלת במציאות של שוק חופשי. בשוק תחרותי זה פועלות כמה חברות, כאשר כל צוות תלמידים מייצג חברה.

התלמידים הם ההנהלה הבכירה של החברה ועליהם לקבל החלטות בתחומים שונים: ייצור, שיווק, כוח אדם, רכש וכד'. מוטל עליהם לנהל את החברה לתקופה של שנת פעילות. התלמידים חווים את הדינמיקה של השוק, שכן ההחלטות שלהם משפיעות על תנאי השוק ומושפעות מהחלטות של החברות האחרות ומתנאי הסביבה.
הסימולציה קרובה מאד למצב האמיתי בו פועלת פירמה במשק וחושפת את התלמיד לעולם העסקים ולתנאי השוק המשתנים.
בנוסף, יגישו התלמידים עבודת חקר בנושא שמקשר בין הפסיכולוגיה לכלכלה. לדוגמה: תהליכי קבלת החלטות בתנאי אי ודאות, סגנונות ניהול, שיווק ועוד.

תכניות העשרה

במהלך הלימודים, התלמידים ייחשפו להרצאות של גורמי חוץ בנושא הלימוד, יצאו לסיורים רלוונטיים ויצפו בסרטים.
קורס אקדמי מקוון (אונ' ת"א) בתמיכה וליווי מורים.

טעימה קלה בסרטונים