מורי המגמה:
יפעת ברוש
מרכת מגמת מדעי החברה
[email protected]
יפעת, B.A בכלכלה מטעם אוניברסיטת בר אילן, M.A חברה וטכנולוגיה אוניברסיטת חיפה, מרכזת מגמת מדעי החברה בבית בירם, מנחה ארצית בחינוך פיננסי, מרצה באוניברסיטת חיפה בחוג לייעוץ התפתחותי (תעודת הוראה),נהנית מכל רגע בכיתות אותן היא מלמדת, רווה נחת ולומדת מכל תלמידיה. באופן כללי משתדלת תמיד למצוא את החיובי בבני האדם, כמו גם במצבים אליהם אנו נקלעים. רצה למרחקים ארוכים ומקור גאוותה הן שלוש בנותיה אותן היא מגדלת יחד עם בן זוגה התומך.
אילנית ארם מזרחי
מורה לכלכלה ומנהל עסקים
אילנית היא בוגרת תואר ראשון בסוציולוגיה ותקשורת ותואר שני בסוציולוגיה ארגונית יישומית מטעם אוניברסיטת חיפה , מלמדת סוציולוגיה, פסיכולוגיה ומנחה תלמידים בכתיבת עבודות גמר. אוהבת את התלמידים ואוהבת ללמד את המקצועות הללו. תחביב מרכזי שהיא מפתחת בשנים האחרונות – צילום, והיא אף משלבת את השימוש בצילום בהוראת הפסיכולוגיה והסוציולוגיה.
רגינה שורצנברג
מורה לכלכלה ומנהל עסקים
רגינה – בעלת תואר ראשון בסטטיסטיקה מאוניברסיטת חיפה ותואר שני בכלכלה מהטכניון. עסקה בתחום הכלכלה במשך כ-10 שנים ולאחר מכן החליטה לעשות הסבה להוראה. מאוד נהנית ללמד את מקצוע הכלכלה ולימודים פיננסיים ובעיקר אוהבת את האינטראקציה עם התלמידים. מלמדת כלכלה ומנהל עסקים את כל השכבות ומחנכת כיתה. "בזמני הפנוי אני אמא לשלושה ילדים, אוהבת מאוד את הים, חותרת על סאפ ומתאמנת ביוגה."
מאור אבידן
מורה לפסיכולוגיה וכלכלה
מאור – בוגר BA בכלכלה וניהול עם התמחות בשיווק, מוסמך תואר שני בחינוך M-Teach לאקדמאים בהוראת אזרחות ומדעי החברה, מורה לכלכלה, מנהל עסקים וחינוך פיננסי בבית הספר הריאלי.
אביב כץ דקל
מורה לפסיכולוגיה וסוציולוגיה
אביב היא B.A במדעי החברה מאוניברסיטת חיפה, M.A בחינוך אלטרנטיבי מאוניברסיטת חיפה, מלמדת ומחנכת בבית הספר הריאלי משנת 2007, מלמדת סוציולוגיה, פסיכולוגיה, תקשורת ומנחה תלמידים לעבודות חקר. בעבר לימדה ורכזה במגמת "ניהול מערכות מידע וידע". אמא לשלושה ילדים שגם הם חלק ממשפחת הריאלי.
אמנון פריזדה
מורה לכלכלה ומנהל עסקים
אמנון הוא בוגר תואר B.ed בניהול ויזמות עסקית חברתית בסמינר הקיבוצים ובוגר תואר M.ed בניהול וארגון מערכות חינוך במכללת אורנים. מאמין שלימודי הכלכלה בבית הספר מהווים כלי משמעותי להכנת התלמידים להתמודד עם המציאות הכלכלית של חיי היום יום, ורואה בחינוך תפקיד משמעותי ליצירת חברה בריאה יותר.
עיקרי הלמידה:
מטרת לימודי הכלכלה היא הקניית ידע עיוני וכלים מתאימים של היחידות לניתוח והבנה של בעיות כלכליות ברמת המיקרו והמאקרו.
מיקרו כלכלה עוסק בלימוד ההתנהגות הכלכלית של היחידות הקטנות במשק (צרכנים ופירמות)
ומאקרו כלכלה עוסק בניתוח הפעילות המצרפית במשק ומתמקד בתופעות כלל משקיות.
מבנה ההוראה:
2 יח”ל בכלכלה + 2 יח”ל במנהל עסקים + 1 יח”ל במשחק עסקים.
2 יח“ל בכלכלה – כיתות י‘, י"א:
נושאי הלימוד: עקומת תמורה, תעסוקה ואבטלה, הון אנושי וצמיחה כלכלית, ביקוש והיצע, שוק העבודה, התערבות ממשלתית, אי שוויון ועוני, תקציב המדינה, גלובליזציה.
התלמידים ניגשים לבחינת בגרות בסוף כיתה י“א.
2יח“ל במנהל עסקים – כיתות י‘, י"א:
נושאי הלימוד: מטרות ומבנה ארגוני של פירמה, הוצאות פירמה, דוחות כספיים של פירמה, שוק ההון, תכנון פיננסי, מימון, גשיווק, התנהגות צרכנית ותרבות הצריכה, ניידות עובדים, ניידות הון, גידול בהיקף הסחר העולמי ועוד.
התלמידים ניגשים לבחינת בגרות בסוף כיתה י”א.
חלק ה 30%, הן בכלכלה והן במנהל עסקים, מתבסס על מטלות ביצוע הניתנות במהלך כיתות י’ ו- י’”א.
1 יח”ל במשחק עסקים – כיתה י”ב:
משחק עסקים הוא משחק סימולציה המדמה מודל עסקי מוקטן של תהליכים המתרחשים בחברה הפועלת במציאות של שוק חופשי. המשחק מדמה חברה המייצרת ומוכרת אופניים במדינה. דירקטוריון החברה העמיד מטרה בפניכם- לשפר משמעותית את מצב החברה ולמקסם את הרווח לבעלי המניות.
כמנהלי החברה, התלמידים אחראים על חמישה תחומי פעילות מרכזיים: שיווק, מיתוג והפצה, תפעול, כספים, ופיתוח מוצר. לאורך כל המשחק, יתנסו התלמידים בתהליך של קבלת החלטות ויבנו אטרטגיה עיסקית . התלמידים ינתחו נתונים ודו"חות כספיים ויקבלו החלטות שמטרתם למקסם רווחים ולהגיע לערך המניה המירבי. המשחק יאפשר הכללה עיונית ומעשית של החומר הנלמד ויישומו בפועל.
תכניות העשרה
- סיור בבורסה לניירות ערך בת”א.
- סיור בחדר עסקאות של סניף בנק מרכזי.
- סיור במפעל תעשייתי.
- צפייה בסרטים העוסקים בנושאי התכנית.
- הרצאות של מומחים בתחומי הכלכלה והמשק.
תנאי קבלה
- מתמטיקה – שיבוץ ל- 4 יח"ל בכיתה י'
(ציון 65 ומעלה בסיום כיתה ט’ בהקבצה A, או 75 ומעלה בהקבצה B).
הערה: תלמיד שישובץ ל- 4 יח"ל מתמטיקה על תנאי, יוכל להתחיל את השנה בלימודי הכלכלה. במידה וציונו בכלכלה ומנהל עסקים או במתמטיקה לא יעמוד במינימום הנדרש עד ליום ההורים הראשון, ייאלץ לעבור למקצוע ראשי אחר, בכפוף למקומות פנויים ולהשלמת החומר במקצוע החדש.