מרכז המגמה:
.
גיל חנן
מרכז המגמה ומורה ללימודי המרח התיכון
[email protected]
גיל הוא בוגר בית הספר הריאלי במגמה המזרחנית (1983), מרכז מגמת מזה"ת ומורה לימודי מזה"ת בבית בירם – החל משנת 1994, שירת בשירות סדיר, קבע ומילואים בחיל המודיעין (1984-2005), בעל תואר ב.א. בחוג להיסטוריה של המזה"ת. מתרגל ומורה מן החוץ בחוג להיסטוריה של המזה"ת באוניברסיטת חיפה (1990 – 1996).
במרבית השנים גם מורה להיסטוריה ולמקצוע "סוגיות באסלאם".
עיקרי הלמידה – עולם הערבים והאיסלאם:
- מיהו ערבי? מיהו מוסלמי? מהו מזה”ת? מיהו דרוזי?
- מי היה הנביא מוחמד? מדוע הצליח כל כך?
- מה כתוב בקוראן? במה הוא דומה לתנ”ך?
- מהן מצוות היסוד של המוסלמים?
- מיהם השיעים? מה ידוע לנו על הדרוזים?
- מדוע קדושה ירושלים למוסלמים?
- מהו הפונדמנטליזם האיסלאמי? מה הוא רוצה?
- מהן הבעיות המעסיקות את מנהיגי מצרים, ירדן, תורכיה, איראן ומדינות המפרץ?
- מה דומה ומה שונה בין היהדות והאיסלאם?
- מה רוצה חיזבאללה? מה רוצה החמא”ס?
- מדוע נחתמו הסכמי השלום עם מצרים וירדן?
.
מבנה ההוראה:
כיתה י': לימודי יחידה ראשונה.
כיתה י”א : בחינת בגרות חיצונית בהיקף 2 יחידות לימוד.
תחילת כתיבת עבודת חקר בהיקף יחידת לימוד אחת (הגשת העבודה בכיתה י”ב).
כיתה י”ב : בחינת בגרות פנימית בהיקף 2 יחידות לימוד.
לימודי העשרה – דיפלומטיה איזורית
- מפגשים עם דיפלומטים, אנשי תקשורת מקומית ובינלאומית או דמויות העוסקות ביחסי ישראל והעולם הערבי.
- הרצאות העשרה אקטואלית – דאע”ש, תנועת החרם על ישראל, פרויקט הגרעין האיראני.
- השתתפות בכנסים אקדמיים.
- סיורים במוזיאונים, מכוני מחקר ומשרד החוץ.
הערה חשובה: המקצוע נלמד בשפה העברית בלבד. גם תלמידים הפטורים מלימוד השפה הערבית יכולים ללמוד את המקצוע.
משדר סינכרוני הכנה לבגרות "עולם הערבים והאסלאם" (מט"ח)
אוהד חמו – כתב חדשות ערוץ 12, מסביר למה כדאי לכם ללמוד מזרחנות