על המגמה:

אנו חיים בתקופה של שינויים מתמידים “מוסכמות” מתנפצות, משטרים יציבים לכאורה קורסים, עולם כבר “לא כמנהגו נוהג”. קצב השינויים הינו גבוה יותר מיכולתה של האנושות להכיל ולהפנים.
מול כל זאת, כפי שלימד אותנו אבי ההיסטוריה העתיקה, תוקידידס – לבני אדם שעושים את ההיסטוריה השונה – תכונות דומות. גם בעולמנו הכאוטי – עדיין יש מקום לקלאסי.

מורי המגמה:

דורית אשכנזי

דורית אשכנזי

מרכזת מגמת היסטוריה
[email protected]

דורית, בעלת תואר ראשון בחוג להיסטוריה כללית ובעלת תואר שני בלימודי ארץ ישראל מטעם אוניברסיטת חיפה. מלמדת בבית הספר הריאלי מאז 1990 לימודי היסטוריה בכל שכבות הגילים. מרכזת מקצוע ההיסטוריה בבית בירם.

עתליה חיימוביץ

עתליה חיימוביץ

מורה להיסטוריה

עתליה, בעלת תואר ראשון בתולדות עם ישראל ומקרא, ובעלת תואר שני בהסטוריה של עם ישראל מטעם אוניברסיטת חיפה. מלמדת בבית הספר הריאלי מאז 1985 לימודי היסטוריה בכל שכבות הגילאים. מנחה מטעם מפמ"ר הסטוריה במשרד החינוך.

אורן הרצמן

מורה לגיאוגרפיה והיסטוריה

אורן, בעל תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל ובהיסטוריה של עם ישראל ובעל תואר שני בלימודי ארץ ישראל מטעם אוניברסיטת חיפה. מלמד בבית הספר הריאלי מאז 1992 לימודי היסטוריה וגיאוגרפיה בכל שכבות הגילאים. מנחה סגל בבית בירם.

עיקרי הלמידה:

החינוך ההיסטורי עוסק בלימוד מעשי בני האדם על עיצוב פני דורם והדורות הבאים.

העברת הזיכרון ההיסטורי, הבנת משמעויותיו, דרכי עיצובו והפקת הלקחים ממנו למען העתיד – הם תכלית תחום הדעת המורחב.

מבנה ההוראה:

כתיבת עבודה (1 יח”ל) בתולדות מדינת ישראל (כיתה י”א).

2 יח”ל נוספות – ילמדו שני נושאים בהיסטוריה כללית (כיתה י”ב):
.

  1. סוגיות נבחרות בתולדות ארה”ב: ארה”ב היא המעצמה העולמית המובילה והשפעתה על דרך התנהלות העולם ניכרת בכל תחומי החיים.
  2. תולדות סין המודרנית: כיצד הפך הדרקון המנומנם מהמזרח לענק יורק אש המאיים על ההגמוניה האמריקאית העולמית בעשורים האחרונים.
היסטוריה מורחב2
היסטוריה מורחב1
  • מקצוע זה נלמד בכיתות י”א ו- י”ב, כמקצוע ראשי שלישי בהיקף 3 יח”ל, משלים ל- 5 יח”ל את לימודי הליבה בהיסטוריה (זהו מקצוע רשות – בתשלום).
  • תלמיד שמתחיל את לימודיו במסלול – יתחייב לסיימו, וייגבה שכ"ל על ראשי 3 במלואו במשך אותה השנה.

דילוג לתוכן