על המגמה:

מגמת הנדסת מערכות מורכבת משני תחומים:
  • המקצוע המוביל – בקרת מערכות הנדסיות.
  • מקצוע ההתמחות – הנדסת מערכות (מכטרוניקה).

מורי המגמה:

גלעד בנסקי

מרכז מגמת הנדסת מערכות
[email protected]

גלעד הוא בוגר ביה"ס הריאלי, בוגר תואר ראשון ושני בהנדסת מכונות מטעם הטכניון ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה, מהנדס פיתוח במספר חברות הייטק, עמית הוראה בטכניון.
"לאחר שנים רבות בתעשייה, בחרתי להתמקד בתחום ההוראה המועדף עליי."

אסף שולמן

מורה להנדסת מערכות ופיזיקה

שולמן, מורה בבית הספר הריאלי, במקצועות פיזיקה והנדסת מערכות.

עופר אקירי

מורה להנדסת מערכות

עופר הוא מהנדס מכונות, עבד בעבר כמהנדס מכונות ומערכת במספר חברות הייטק, בהמשך עשה הסבה מהייטק להוראה במסגרת הפקולטה לחינוך מדע וטכנולוגיה בטכניון ועוסק כיום בהוראת רובוטיקה והנדסת מערכת בבית הספר הריאלי.

דולב סימון

מהנדס מעבדה

דולב בוגר בית-ספר מקצועי במגמת מכונות, מוסמך לעיבוד שבבי.
בעל ניסיון עשיר בייצור דגמים, אבי-טיפוס ומוצרים בטכנולוגיות שונות, מחברות תעשייתיות ומהטכניון.
תחביביו: טיסנים, רחפנים ומכוניות נשלטות מרחוק.

תרצה הוכברג

מורה למדעים והנדסת מערכות

תרצה בעלת תואר ראשון בביולוגיה ומדעי המחשב, תואר שני בביוכימיה ותואר שני במנהל עסקים.
25 שנה בהייטק כמהנדסת תוכנה, מורה למדעים והנדסת מערכות בבית בירם, זו השנה השישית.
מנהלת קבוצת הרובוטיקה של בית בירם – גלקסיה על שם דודי זהר, מגישה את חברי קבוצת הרובוטיקה לבגרות במכטרוניקה.

מקצוע מוביל: בקרת מערכות הנדסיות

תחום הבקרה מספק את הבסיס לחשיבה יצירתית לצד ידע והבנה הנדסיים, תוך שימוש בסביבת למידה עדכנית. התלמידים מתנסים בתהליכי תכן מכני והנדסי, תכן לוגי, קידוד והפעלת בקרים (כדוגמת: בקר Arduino), כל זאת בלמידה משולבת פרויקטים (PBL).

בוגרות ובוגרים של כיתה ט’ מוזמנים להצטרף אלינו ולהוות את חוד החנית של עתודת המחקר בתעשיה ובאקדמיה בישראל.

בסיום כיתה י”ב ניגשים התלמידים לבחינת בגרות בבקרת מערכות הנדסיות בהיקף של 5 יח”ל.

חלק מתלמידי המגמה מצטרפים לקבוצת FIRST העוסקת בבניית רובוט המשתתף בתחרויות אזוריות, לאומיות ובינלאומיות.

חלק מהתלמידים מצטרף לפעילות של ארגון AUVSI, במסגרתו הם בונים רחפן אוטונומי לתחרות בינ"ל.

לתלמידי המגמה ניתן פטור מלימודי מדעים ללא לומדי מדעים.

התלמידים יהיו זכאים גם לתעודת בגרות טכנולוגית.

לא ניתן ללמוד שילוב של הנדסת תוכנה/ הנדסת מערכות/ מדעי הבריאות.

* מבין התלמידים שיתקבלו למגמה, אלו שבחרו לא להרחיב פיזיקה ישתתפו בקורס קיץ מזורז בפיזיקה (בתשלום).

* המועמדים למגמה, יעברו ראיון קבלה אישי וישתתפו בסדנת "עבודה בצוות".

מקצוע התמחות: הנדסת מערכות (מכטרוניקה)

עולם הטכנולוגיה מתפתח בצורה הקוראת לשילוב מקצועות שונים: הנדסת מכונות, פיסיקה, ביולוגיה, מדעי המחשב ועוד. הגבול המסורתי בין התחומים הולך ומטשטש ואנו נדרשים לאנשי טכנולוגיה ומהנדסים בעלי ידע ויכולת ראיה מערכתית – כזו המאפשרת פיתוח מערכות מתוחכמות, כדוגמת: כלי טייס ושייט בלתי מאוישים, רכבים אוטונומיים ורובוטים לשימושים שונים.

ההתמחות בהנדסת מערכות מאפשרת לתלמידים סביבת לימודים מיטבית, לקראת השתלבותם בעולם הטכנולוגי. הלמידה הינה מבוססת פרוייקטים ומתקיימת בצוותים ובאווירה מיוחדת.

הטכנולוגיות המתקדמות (כלים ידניים, ממוחשבים, חיתוך לייזר והדפסות תלת מימד) והחשיבה היצירתית, אותה אנו מעודדים ומקדמים, משמשות לטובת בניית אבי טיפוס ומוצרים סופיים כדוגמת: עזרי הוראה, משחקים לאוכלוסיות בעלי מוגבלויות, מערכות אזעקה ופתרונות סגירה ואבטחה.

הכלים והשיטות הללו, מאפשרים ביטוי עצמי לכל תלמיד, תוך שילוב חקר בתחומי ידע משיקים, כמו: ביולוגיה, פיסיקה, כימיה ומדעי המחשב.

בסיום כיתה י”ב מגישים התלמידים עבודת גמר בהיקף של 5 יח”ל בתחום המכטרוניקה.

 

תנאי קבלה:

  1. מקצוע בחירה מדעי נוסף (ביולוגיה, כימיה, פיסיקה, מדעי המחשב).
  2. מתמטיקה שיבוץ ל- 4 יח"ל בכיתה י'
    (ציון 65 ומעלה בסיום כיתה ט’ בהקבצה A, או 75 ומעלה בהקבצה B).
    הערה: תלמיד שישובץ ל- 4 יח"ל מתמטיקה על תנאי, יוכל להתחיל את השנה בלימודי הנדסת מערכות. במידה וציונו בהנדסת מערכות או במתמטיקה לא יעמוד במינימום הנדרש עד ליום ההורים הראשון, ייאלץ לעבור למקצוע ראשי אחר, בכפוף למקומות פנויים ולהשלמת החומר במקצוע החדש.

טעימה קלה בסרטונים