דבר הסמנכ"ל לפדגוגיה

תלמידים יקרים,

ברוכים הבאים לזירת האימונים של בית בירם, לקראת המפגש עם הבלתי נודע;

המעבר לבית בירם פותח בפניכם שער לעולם עשיר של אפשרויות בחירה, ובכך גם מעמיד כל אחד מכם בפני השאלות – מי אני, מה מניע אותי, במה אני טוב, במה אני רוצה להתפתח ואולי גם – מה אני רוצה להיות?

הניסיון הזה לאתר את הכיוון הנכון לנו, מניב גם שאלות גדולות אחרות; מאיזה מקום בתוכי אני רוצה ונכון לי לבחור?

מי בוחר בתוכי (אני? הורי? החברים שלי?), מאיזו סיבה? ואולי יותר מכך – איך אוכל להבחין בין הקולות השונים האלה ולזהות מה מהם הוא אכן אני?

לכל השאלות האלה, אין “תשובת בית ספר”. אתם תפגשו אותן עוד פעמים רבות בחיים, ובצמתי החלטה חשובים – בכניסה לצבא, לאוניברסיטה, בחיפוש אחר מקומות עבודה ועוד.

מה שאולי יכול קצת לסייע, היא ההבנה שהבחירה במסלול הלימודי תשפיע רק על רובד אחד בחייכם, שגם בו תוכלו עוד לבצע שינויים בהמשך דרככם בחיים.

הרובד החשוב יותר, הוא רובד הסיבות המניעות כל אחת מהבחירות האלה, והאופן שבו תנהגו לאחר שבחרתם את הנתיב הזה. כאן, השאלה היא איננה רק מה בחרנו ללמוד או לעשות, אלא גם איך נבחר לעשות זאת: מידת ההתמדה, ההשקעה, היושרה, היצירתיות, העזרה ההדדית, היסודיות, והאחריות האישית שלנו בכל מה שנעשה – אלה המרכיבים המעצבים את סוג האדם שנהפוך להיות.

צוות בית הספר מברך על ההזדמנות שניתנה לכם לאמן את “שריר” הבחירה למול המגוון העשיר הזה שבית בירם מציע, וישמח גם לסייע לכם למצות את המיטב מעצמכם, בכל מסלול שבו תבחרו.

בהצלחה במסע!

זוהר גינוסר
הסמנכ"ל לפדגוגיה