על המגמה:

לימודי התיאטרון בבית הספר משלבים פיתוח יצירתיות, הבעה אישית, מיומנויות משחק ובמה, ולימודים עיוניים. כל אלה משקפים את מקומו של התיאטרון בחברה ככלי ביטוי אומנותי ותקשורתי. הקבוצה המתגבשת יוצרת קירבה ודינאמיקה, בונה התומכת בתחושת הביטחון העצמי מול קהל ומאפשרת ביטוי ריגשי בדרכים מגוונות.

צוות המגמה:

לנה מישוריס

מורה לתיאטרון מעשי

לנה, בוגרת תואר שלישי בתיאטרון מאונ’ גיטיס במוסקווה, בוגרת לימודי דרמה-תרפיה במכללת תל חי, עבדה כבימאית בסטודיו למשחק "בית צבי, ניסן נתיב ויורם לוינשטיין, מורה לתיאטרון מעשי ומחנכת כיתה בבית בירם.

יעל תירוש

מורה לתיאטרון ומרכזת שכבה

יעל, בוגרת שני תארים בתיאטרון, מורה לתיאטרון עיוני, בעברה ע. אמנותית בתיאטרון חיפה; מרכזת שכבה ומחנכת כיתה בבית בירם.

עיקרי הלמידה:

לימודי משחק:

לימוד מיומנויות המשחק והבמה (מעשי):

  • פיתוח דימיון, ביטוי משוחרר, עבודת קול ותנועה.
  • עבודה על דמויות, יחסים ומורכבותם, שימוש בחלל, מרחב ומקום.
  • יכולת אילתור מחד, ומאידך ביטוי בימתי דרך מחזות.
  • הכרת שיטות משחק.
לימודי שפת תיאטרון (עיוני ומעשי):
  • הבנת מרכיבי ההצגה היוצרים חוויה משולבת והרמונית.
  • צפייה בהצגות – ניתוח עיוני המעמיק ומעצים את החוויה התיאטרונית האסתטית.
  • פרויקטים בהם התלמידים יוצרים את השפה התיאטרונית (טקסט, סגנון וביצוע).
  • ניתוח ועיון בביטוי התיאטרוני בפרקים משמעותיים לאורך ההיסטוריה האנושית, החל מיוון הקלאסית ועד הפוסט מודרניזם. הכרת הסגנונות והז’אנרים על מאפייניהם: קלאסי, שייקספירי, ריאליזם, תיאטרון אפי, אבסורד ועוד.

תלמידי תיאטרון בכיתה י”א יומלצו להשתתף במשלחת חילופי תלמידים לגרמניה לשם הכרות עם התיאטרון הברלינאי העכשווי.

מבנה ההוראה:

כתה י”א – בנייה והצגת מונולוג או דיאלוג ופרויקט נוסף מהווים את חלק ה- 30% .

כתה י”ב – הפקה בהשתתפות מספר שחקנים באורך 30-40 דקות.

התלמידים נושאים בכל התפקידים החל מבימוי, תפאורה, מוסיקה, תאורה ומשחק. בחינת בגרות מעשית.

כתה י”ב – מבחן עיוני:

  • שפת התיאטרון – ניתוח וביקורת הצגות שנצפו.
  • סוגות (ז'אנרים) וסגנונות תיאטרוניים – קלאסיקה, קומדיה וטרגדיה.
  • סגנונות במאה ה 20- מודרניזם, פוסט מודרניזם.
  • דרמה ישראלית ותיאטרון ישראלי.

העשרה ופרויקטים ייחודיים לתיאטרון בבית הספר:

  • צפייה בהצגות תיאטרון מקצועי.
  • סדנאות ומפגש עם אמנים מתחום התנועה , פנטומימה, מסכות ועוד.
  • הופעות בפני קהל התלמידים בבית הספר וההורים במסגרת החינוך החברתי.

תנאי קבלה:

בתחילת הקיץ מתקיים יום גיבוש ומבחן לתלמידים הבוחרים ללמוד תיאטרון כמקצוע בחירה. התלמידים מתבקשים להכין שני קטעים ולהשתתף בסדנה.

החודש הראשון ללימודים בכיתה י’ מהווה תקופת ניסיון נוספת.

מכסת התלמידים במסלול זה מוגבלת.

דיווחים מהשטח:

דו"ח צפייה

דו"ח צפייה

דו"ח צפייה

דילוג לתוכן