צוות המגמה:
ד"ר טלי הראל אבן
מרכזת מגמת התקשורת, קולנוע וצילום סטילס
מורה ללימודי קולנוע וצילום סטילס.
[email protected]
ד"ר ענבל לם
מורה לתקשורת
מנחת עבודות חקר בתקשורת. חוקרת בתחום התקשורת והמדיה הדיגיטאלית.
[email protected]
יעל שחר גיל
מורה לצילום סטילס
מנחת פרויקטי גמר ועבודות חקר בצילום סטילס. צלמת, זוכת פרס אופיר לסרט התיעודי הטוב ביותר 2019.
[email protected]
עומר יפמן
מורה לקולנוע
מנחה פרויקטי גמר ועבודות חקר בקולנוע. עורך סרטים ומעצב ניו מדיה.
[email protected]
גיא הנדלמן
מורה לקולנוע
מנחה פרויקטי גמר ועבודות חקר בקולנוע. יוצר סרטים תיעודיים.
[email protected]
עיקרי הלמידה:
הלימודים הינם תלת שנתיים וכל שנה בנויה כהמשכה וכפיתוחה של השנה הקודמת לה.
לימודי תקשורת:
- היכרות מעמיקה עם תהליכים פוליטיים, תקשורתיים ודמוקרטים בישראל.
- הקניית כלים לצפייה, האזנה וקריאה ביקורתית. זיהוי אינטרסים אידיאולוגיים, מקצועיים וכלכליים של העוסקים במדיה.
- פיתוח רגישות חברתית, חשיבה ביקורתית ומודעות אזרחית.
- העמקת הידע האקטואלי.
- מתן ביטוי ל"קול האישי" של הלומד, תוך למידה פעילה ומפגש עם אוכלוסיות שונות בישראל ובעולם.
- פיתוח יכולת עמידה מול קהל.
- הגברת מעורבות ואקטיביזם חברתי-תקשורתי יצירתי, ביקורתי ועדכני.
לימודי קולנוע וצילום סטילס:
- פיתוח חשיבה יצירתית – בהתייחסות לתהליך היצירתי ולתוצריו.
- העמקת הידע בצילום תיעודי ומבוים, תוך חשיפה לסגנונות צילום מגוונים.
- התמקצעות והתנסות בתחומי היצירה הצילומית באופן מעמיק – כולל סדנאות בתחומי צילום סטודיו, בימוי דמויות בצילום, צילום מתחת למים ועריכת תמונה.
- פיתוח מיומנויות מקצועיות ברמה גבוהה – בתחומי הצילום, הסאונד והעריכה.
- פיתוח יכולת הבעה עצמית באמצעים רחבים ומגוונים.
- פיתוח יכולת ארגון וניהול פרויקטים במהלך ההפקה הקולנועית והצילומית.
- פיתוח רגישות ומעורבות חברתית, חשיבה ביקורתית ומודעות לעולם הסובב אותם.
- רכישת ידע בתחומי העשייה הקולנועית והצילומית.
- פיתוח מיומנויות תקשורת בינאישיות ויכולת עבודה בצוות.
- הצגה עצמית ופיתוח יכולת העברת מסר באמצעים ויזואליים.
- לימוד תוכנות של עריכת סרטים ועריכת תמונה.
תוכנית הלימודים:
כיתה י' – לימודי התקשורת מתמקדים בהתבוננות אישית על תהליכי תקשורת שונים ועל המקום הפרטי מול אמצעי התקשורת השונים.
בלימודי הקולנוע נלמדת השפה הוויזואלית והתלמידים מפיקים קליפים מוזיקליים. בלימודי צילום סטילס נלמדת שפת הצילום הבסיסית והבנה של בניית הפריים.
כיתה י"א – לימודי התקשורת מתמקדים בסוגיות חברתיות ואתגרים איתם מתמודד הפרט בחברה הישראלית. בלימודי קולנוע וצילום הסטילס עוסקים התלמידים ביצירות תיעודיות ומפיקים כתבות וסדרות צילום דוקומנטריות.
כיתה י"ב – בלימודי תקשורת, מיישמים התלמידים את אשר למדו בתוכנית הלימוד, תוך העמקה וחקר של נושא נבחר. בסיום כיתה י"ב יגישו התלמידים פרויקט דיגיטלי במסגרת מסלול "למידה מבוססת דילמה".
בלימודי הקולנוע והצילום מפיקים התלמידים את סרטי הגמר שלהם בז'אנרים עלילתיים או תיעודיים ומצלמים סדרות צילום מבוימות.
בסיום שלוש שנות הלימוד מציגים התלמידים את סרטי הגמר שלהם ואת תערוכת הצילומים בערב חגיגי ומרגש.
העשרה ופרויקטים ייחודיים למגמת תקשורת קולנוע וצילום בבית הספר:
- סמינרים ייחודים למגמה (סמינר בחברה הישראלית בי"א , סמינר מנהיגות בי"ב) –
סמינרים אלו מהווים חלק מתוכנית הלימוד במגמה, ההשתתפות בהם כרוכה בהשתתפות עצמית של כל תלמיד. ניתן יהיה לבטל השתתפות זו בהודעה מוקדמת לפני הסמינר. - צפייה משותפת בקולנוע
- משלחת חילופי תלמידים עם בית ספר תיכון במריבור סלובניה
- ביקור בתערוכות ומפגש עם אמנים ואנשי תקשורת
- לימוד בניית אתרים ותוכנות עריכה
- משלחת חילופי תלמידים עם בית הספר התיכון 'גימנסיה מריבור', סלובניה.
תנאי קבלה:
זיקה לאומנויות ויזואליות ולתחום התקשורת, התעניינות בנעשה בחברה ובמדיה.
לאחר פסח מתקיים יום של מפגש עם התלמידים והערכה באמצעות תרגילים שונים.
סרט זוכה פסטיבל הקולנוע ירושלים 2021
פרוייקט י"ב זוכה עדות מקומית 2021