מורי המגמה:
עיקרי הלמידה:
בהוראת הנושאים השונים, התלמידים נחשפים לסיפורים מקראיים, דמויות, דילמות וערכים שונים העולים מהטקסטים הנקראים, כל זאת תוך התייחסות לתפישות עולם שונות, לפרשנויות ודעות מורכבות ופיתוח יכולות ניתוח והעמקה בחומר הנלמד.
מבנה ההוראה
נלמדות שתי יחידות:
א. "נגד הרוח" – יחידת בגרות חיצונית:
ביחידה זו נחשף לסיפורים מקראיים אודות דמויות שיצאו נגד הזרם, הסמכות והנורמות החברתיות.
.
ב. יחידה פנימית – הערכה חלופית בית ספרית:
- "שייכות וזרות" – ביחידה זו התלמידים ייחשפו לסיפורים מקראיים, בהם באה לידי ביטוי מורכבות השיח הזהותי של האדם. התלמידים יעמדו על המתח בין האינדבידואלי ובין הגלובלי, בין הנאמנות לקול האישי ובין הפשרה והוויתור.
- "מנהיגות במבחן" – ביחידה זו התלמידים ילמדו אודות מנהיגים מקראיים שונים ודפוסי ההתמודדות שלהם עם משברים ואתגרים, שהמנהיגות מציבה. ננסה להעריך את אישיות המנהיג על אורותיו וצלליו, תוך השוואה למנהיגות בימינו.
הערה: ניתן להמיר את אחת היחידות הפנימיות ביחידת אכיאולוגיה מקראית, שבמסגרתה התלמידים יוצאים לחפירות ארכיאולוגיות ולומדים כיצד הארכיאולוגיה והמדע משפיעים על הפרשנות המקראית.
.
במהלך הלימודים במגמה, התלמידים יחוו גם:
- הצאות וסדנאות העשרה, המתקשרות לחומר הנלמד.
- פעילויות למידה חוץ-ביתספריות, כגון: חפירות ארכיאולוגיות, טיולים באתרים בעלי משמעות מקראית, סמינרים בנושאי מנהיגות ועוד.
- התלמידים יובילו אירועים ביתספריים הנושקים לעולם התנ"ך, לדוגמה: "בוקר תנ"ך שכבתי".