על המגמה:

אנו חיים במרחב המזרח התיכון, שמרבית תושביו דוברים את השפה הערבית. שפה משקפת תרבות, אורחות חיים והשקפות עולם. לפיכך, חשוב להתמצא בשפה הערבית ולהכיר את רבדיה כהזדמנות למפגש תרבותי ולתקשורת עם דובריה, הנמצאים סביבנו ובקרבנו. התלמיד הלומד במסלול זה יהיה מסוגל לתקשר בשפה הערבית, יתוודע לתרבות ערב על מאפייניה השונים ויעמיק את הבנתו במתרחש במרחב המזה”ת באמצעות היכרות עם הלשון הערבית, דת האסלאם והחברה הערבית ותרבותה.

מורי המגמה:

אלינוער רוזנברג

מרכזת מקצוע הערבית
[email protected]

אלינוער היא בוגרת ביה"ס הריאלי, מרכזת מקצוע הערבית בבית בירם, מורה לערבית בבית הספר ומחנכת בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה החל משנת 1999.

דניאלה פז

מורה לערבית

דניאלה היא מורה לערבית בביה"ס הריאלי מזה שנים רבות. בעברה – מחנכת כיתה, מרכזת שכבות י"א-י"ב, מרכזת מקצוע הערבית וסגנית מנהל לפדגוגיה. "בשבילי ללמד ערבית זו שליחות, ללמוד ערבית – זה חשוב, מעניין, מועיל וכיף!"

מירי בורוכוב

מורה לערבית

מירי היא בוגרת ביה"ס הריאלי, מורה לערבית בבית הספר החל משנת 1989, מרכזת המקצוע לשעבר ומחנכת בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה לאורך השנים.

רונה מיכלביץ

מורה לערבית

רונה היא בוגרת ביה"ס הריאלי, אוניברסיטת חיפה ומכללת אורנים בתחומי המזרח-התיכון והשפה הערבית. מורה לערבית ומחנכת בבית בירם, בעלת ותק של 10 שנים בהוראת השפה הערבית באקדמיה ובבית הספר.

הודא חלבי

מורה לערבית

הודא היא מורה בתחום דעת ערבית וספרות עברית בבית הספר הריאלי.

עיקרי הלמידה:

  • רכישת שליטה טובה באוצר המילים ובמבנים הלשוניים של הערבית השימושית והתקשורתית.
  • לימוד קטעים נבחרים מהספרות והשירה הערבית בת זמננו.
  • לימוד וניתוח קטעים נבחרים מהעיתונות הערבית, המתפרסמת במדינה ובמדינות השכנות.
  • לימוד קטעים נבחרים ממקורות האסלאם: קוראן, ספרות קלאסית ומסורת.
  • הכרת נושאים ומושגים מרכזיים הקשורים בתרבות ובחברה הערבית.
  • עיסוק בסוגיות וניתוח בחיים המדיניים והתרבותיים של המזה"ת.
  • פיתוח מיומנויות ההבעה בע"פ ובכתב.
  • פיתוח מיומנוית הבנת הנשמע והנקרא, תוך שימוש מושכל במילונים.

כביטוי לחשיבות שביה"ס רואה ברכישת השפה הערבית והיכרות עם התרבות הערבית ניתן לבחור ללמוד ערבית מוגברת בשני מסלולים:

א. ברמת 5 יח"ל כמרצוע ראשי רגיל

ב. כמקצוע ראשי שלישי, בנוסף לשני מקצועות ראשיים אחרים (ראו מידע נוסף כאן).

.

מבנה הלימודים:

כיתה י': 4 ש"ש

כיתות י"א / י"ב: 7 ש"ש

חלק ה- 30% מבוסס על:

  • כיתה י – בחינה בע"פ ופרויקט כתיבה מצומצם
  • כיתה י"א – פרויקט כתיבה
  • כיתה י"ב – בחינה בע"פ
  • חלק ה- 70% בחינת בגרות חיצונית בסיום כיתה י"ב.

תוכניות העשרה:

  • ימי שיא בשלוש השכבות, סיורים לימודיים.
  • פעילויות העשרה בנושאי שפה, תרבות, מזה"ת ומודיעין.
הערה: תלמיד הבוחר ערבית כמקצוע ראשי 3 מחוייב ללמוד את המקצוע לפחות עד סוף כיתה י'.

טעימה קלה משיעורי ערבית