על המגמה:

אנו חיים במרחב המזרח התיכון, שמרבית תושביו דוברים את השפה הערבית. שפה משקפת תרבות, אורחות חיים והשקפות עולם. לפיכך, חשוב להתמצא בשפה הערבית ולהכיר את רבדיה כהזדמנות למפגש תרבותי ולתקשורת עם דובריה, הנמצאים סביבנו ובקרבנו. התלמיד הלומד במסלול זה יהיה מסוגל לתקשר בשפה הערבית, יתוודע לתרבות ערב על מאפייניה השונים ויעמיק את הבנתו במתרחש במרחב המזה”ת באמצעות היכרות עם הלשון הערבית, דת האסלאם והחברה הערבית ותרבותה.

מורי המגמה:

רונה מיכלוביץ'

מורה ומרכזת לימודי הערבית, מרכזת ט'

רונה היא בוגרת ביה"ס הריאלי, אוניברסיטת חיפה ומכללת אורנים בתחומי המזרח-התיכון והשפה הערבית. מורה לערבית ומחנכת בבית בירם, בעלת ותק של 15 שנים בהוראת השפה הערבית באקדמיה ובבית הספר.

מירי בורוכוב

מורה לערבית

מירי היא בוגרת ביה"ס הריאלי, מורה לערבית בבית הספר החל משנת 1989, מרכזת המקצוע לשעבר ומחנכת בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה לאורך השנים.

הודא חלבי

מורה לערבית

הודא היא מורה בתחומי הדעת – ערבית וספרות עברית. מחנכת בבית בירם.

ג'ניפר שוקחה

מורה לערבית

דור רביעי למשפחת הריאלי, בוגרת בית הספר במגמות ערבית ומדעי החברה. בוגרת מכללת אורנים בהצטיינות בתחומי הלשון העברית והשפה והספרות הערבית.

אשר כהן

מורה לערבית

בוגר תואר ראשון בשפה וספרות ערבית ובוגר תואר שני בהיסטוריה של המזרח־התיכון. בוגר יחידת 8200. בעלת ותק של 10 שנים בהוראת השפה הערבית.

ד"ר דליה שחאדה

מורה לערבית

בוגרת תואר ראשון ושני מטעם אוניברסיטת בר אילן והמכללה האקדמית הערבית לחינוך בחיפה בהתמחות דיסציפלינרית בשפה הערבית. וד״ר בפילוסופיה של המנהל החינוכי מטעם אוניברסיטת הירמוך בירדן.

נירית פידלמן

מורה לערבית

בוגרת בית הספר הריאלי במגמת ערבית, בוגרת אוניברסיטת חיפה בתחומי השפה והספרות ערבית ובהיסטוריה של המזרח־התיכון.

עיקרי הלמידה:

  • פיתוח 4 מיומנויות השפה– האזנה, דיבור, קריאה וכתיבה.
  • רכישת שליטה טובה באוצר המילים ובמבנים הלשוניים של הערבית השימושית והתקשורתית.
  • לימוד קטעים נבחרים מהספרות והשירה הערבית בת זמננו.
  • לימוד וניתוח קטעים רלוונטיים מהעיתונות הערבית, המתפרסמת במדינה ובמדינות השכנות.
  • לימוד קטעים נבחרים ממקורות האסלאם: קוראן, ספרות קלאסית ומסורת.
  • הכרת נושאים ומושגים מרכזיים הקשורים בתרבות ובחברה הערבית.
  • עיסוק בסוגיות וניתוח החיים המדיניים והתרבותיים של המזה"ת.
  • העמקת הידע בערבית המדוברת כחלק מהתבוננות הוליסטית על הקשר שבין השפה הספרותית למדוברת.

כביטוי לחשיבות שביה"ס רואה ברכישת השפה הערבית והיכרות עם התרבות הערבית ניתן לבחור ללמוד ערבית מוגברת בשני מסלולים:

א. ברמת 5 יח"ל כמקצוע ראשי רגיל

ב. כמקצוע ראשי שלישי, בנוסף לשני מקצועות ראשיים אחרים.

.

מבנה הלימודים:

תוכניות העשרה:

  • ימי שיא בשלוש השכבות, סיורים לימודיים.
  • פעילויות העשרה בנושאי שפה, תרבות, מזה"ת ומודיעין.

טעימה קלה משיעורי ערבית