על המגמה:

בחברה הישראלית חלו בשנים האחרונות שינויים חברתיים, תרבותיים וכלכליים רבים. שינויים אלו התרחשו על רקע תהליכי גלובליזציה כלל עולמיים, וויכוח בין תפיסות כלכליות-חברתיות שונות, שמצריך התמצאות ב תהליכים הכלכליים המתרחשים סביבנו, תוך מתן כלים כלכליים להתמודד עם מציאות משתנה.
כמו כן, תופס השיקול הכלכלי כיום משקל גדל והולך בהחלטות הפרט – מה ללמוד, במה לעסוק וכיצד להקצות זמן בחלוקה בין עבודה ופנאי.

מורי המגמה:

יפעת ברוש

מרכת מגמת מדעי החברה
[email protected]

יפעת, B.A בכלכלה מטעם אוניברסיטת בר אילן, M.A חברה וטכנולוגיה אוניברסיטת חיפה, מרכזת מגמת מדעי החברה בבית בירם… להמשך קריאה>>

ד"ר ענבל לם

מורה לסוציולוגיה ותקשורת

ענבל היא B.A ,M.A, PhD מטעם החוג לסוציולוגיה באוניברסיטת חיפה, סוציולוגית בהכשרתה וסוציולוגית בנשמתה. סקרנית לגבי אנשים, מצבים ותופעות חברתיות. מלמדת… להמשך קריאה>>

אילנית ארם מזרחי

מורה לכלכלה ומנהל עסקים

אילנית היא בוגרת תואר ראשון בסוציולוגיה ותקשורת ותואר שני בסוציולוגיה ארגונית יישומית מטעם אוניברסיטת חיפה , מלמדת סוציולוגיה, פסיכולוגיה ומנחה תלמידים… להמשך קריאה>>

רגינה שורצנברג

מורה לכלכלה ומנהל עסקים

רגינה – בעלת תואר ראשון בסטטיסטיקה מאוניברסיטת חיפה ותואר שני בכלכלה מהטכניון. עסקה בתחום הכלכלה במשך כ-10 שנים ולאחר מכן החליטה לעשות הסבה… להמשך קריאה>>

מאור אבידן

מורה לפסיכולוגיה וכלכלה

מאור – בוגר BA בכלכלה וניהול עם התמחות בשיווק, מוסמך תואר שני בחינוך M-Teach לאקדמאים בהוראת אזרחות ומדעי החברה, מורה לכלכלה, מנהל עסקים וחינוך פיננסי בבית הספר הריאלי.

עיקרי הלמידה:

מטרת לימודי הכלכלה היא הקניית ידע עיוני וכלים מתאימים של היחידות לניתוח והבנה של בעיות כלכליות ברמת המיקרו והמאקרו.

מיקרו כלכלה עוסק בלימוד ההתנהגות הכלכלית של היחידות הקטנות במשק (צרכנים ופירמות)

ומאקרו כלכלה עוסק בניתוח הפעילות המצרפית במשק ומתמקד בתופעות כלל משקיות.

מבנה ההוראה:

2 יח”ל בכלכלה + 2 יח”ל במנהל עסקים + 1 יח”ל במשחק עסקים.

2 יח“ל בכלכלה – כיתות י‘, י"א:

נושאי הלימוד: עקומת תמורה, תעסוקה ואבטלה, הון אנושי וצמיחה כלכלית, ביקוש והיצע, שוק העבודה, התערבות ממשלתית, אי שוויון ועוני, תקציב המדינה, גלובליזציה.

התלמידים ניגשים לבחינת בגרות בסוף כיתה י“א.

2יח“ל במנהל עסקים – כיתות י‘, י"א:

נושאי הלימוד: מטרות ומבנה ארגוני של פירמה, הוצאות פירמה, דוחות כספיים של פירמה, שוק ההון, תכנון פיננסי, מימון, גשיווק, התנהגות צרכנית ותרבות הצריכה, ניידות עובדים, ניידות הון, גידול בהיקף הסחר העולמי ועוד.

התלמידים ניגשים לבחינת בגרות בסוף כיתה י”א.

חלק ה 30%, הן בכלכלה והן במנהל עסקים, מתבסס על מטלות ביצוע הניתנות במהלך כיתות י’ ו- י’”א.

1 יח”ל במשחק עסקים – כיתה י”ב:

נושאי הלימוד: פנ”מ – פרויקט לניהול משק מודרני – סימולציה של תהליכים המתרחשים בחברה תעשייתית הפועלת במציאות של שוק חופשי. בשוק תחרותי זה פועלות כמה חברות, כאשר כל צוות תלמידים מייצג חברה.

התלמידים הם ההנהלה הבכירה של החברה ועליהם לקבל החלטות בתחומים שונים: ייצור , שיווק, כוח אדם, רכש וכד’. מוטל עליהם לנהל את החברה לתקופה של שנת פעילות. התלמידים חווים את הדינמיקה של השוק, שכן ההחלטות שלהם משפיעות על תנאי השוק ומושפעות מהחלטות של החברות האחרות ומתנאי הסביבה.

הסימולציה קרובה מאד למצב האמיתי בו פועלת פירמה במשק וחושפת את התלמיד לעולם העסקים ולתנאי השוק המשתנים.

בנוסף, יגישו התלמידים עבודת חקר בנושא הקשור למנהל עסקים, לדוגמה: שיווק, קבלת החלטות, ניתוח דוחות פיננסיים, סגנונות ניהול ועוד.

תכניות העשרה
  • סיור בבורסה לניירות ערך בת”א.
  • סיור בחדר עסקאות של סניף בנק מרכזי.
  • סיור במפעל תעשייתי.
  • צפייה בסרטים העוסקים בנושאי התכנית.
  • הרצאות של מומחים בתחומי הכלכלה והמשק.

תנאי קבלה

  1. מתמטיקה שיבוץ ל- 4 יח"ל בכיתה י'
    (ציון 65 ומעלה בסיום כיתה ט’ בהקבצה A, או 75 ומעלה בהקבצה B).
    הערה: תלמיד שישובץ ל- 4 יח"ל מתמטיקה על תנאי, יוכל להתחיל את השנה בלימודי הכלכלה. במידה וציונו בכלכלה ומנהל עסקים או במתמטיקה לא יעמוד במינימום הנדרש עד ליום ההורים הראשון, ייאלץ לעבור למקצוע ראשי אחר, בכפוף למקומות פנויים ולהשלמת החומר במקצוע החדש.

טעימה קלה – סרטונים