מורי המגמה:
רונית פורשט
מרכזת מגמת ביולוגיה
[email protected]
רונית בעלת תואר ראשון בביולוגיה מהטכניון, ותואר ראשון נוסף בהוראת המדעים, בעלת תואר שני בלימודי… להמשך קריאה>>
מונזר זבאנה
מורה לביולוגיה
מונזר – בעל תואר ראשון ביולוגיה, תעודת הוראה בביולוגה ותואר שני במיקרוביולוגיה מטעם האונ’ העברית בירושלים, מורה לביולוגיה ומדעים בחטיבה… להמשך קריאה>>
איילת קליימן
מורה לביולוגיה
איילת בעלת תואר ראשון בביולוגיה מטעם האוניברסיטה העברית ותואר שני בהוראת המדעים במסגת תכנית "רוטשילד-ויצמן" במכון ויצמן, בוגרת בית הספר… להמשך קריאה>>
אילנה תג'ר
מורה לביולוגיה ומערכות בריאות
אילנה בעלת תואר ראשון במדעי בעלי החיים ותואר שני בגנטיקה מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים. בעלת תעודת הוראה בביולוגיה… להמשך קריאה>>
רונית וינר
מורה לביולוגיה ומחנכת כיתה
רונית בעלת תואר ראשון בביולוגיה מהטכניון, תואר ראשון בהוראת המדעים מהטכניון, תואר שני בניהול מערכות חינוך מאוניברסיטת חיפה, ותואר שני בגרונטולוגיה מאוניברסיטת חיפה. "ביולוגיה היא הטכנולוגיה החזקה ביותר שנוצרה אי פעם. DNA הוא תוכנה, חלבון הוא חומרה, תאים הם המפעלים" (ארווינד גופטה).
עיקרי הלמידה:
- במסגרת לימודי הבחירה, בחלק העיוני (כתה י”ב) ילמדו פרקי בקרה על ביטוי גנים והנדסה גנטית, חיידקים ונגיפים בגוף האדם.
- במהלך לימוד הנושאים העיוניים יושם דגש על נושאים רפואיים (מחלות ודרכי מניעתן, תרופות).
- עבודת חקר – ביוחקר בדגש על נושא גוף האדם.
לימודי העשרה במסלול כוללים:
- קורס עזרה ראשונה (חובה בכיתה י’) מטעם מד”א בהיקף 60 שעות. מקנה תעודת מגיש עזרה ראשונה בסניפי מד"א (השתתפות בקורס כרוכה בתשלום בהתאם לתעריפי מד"א, נכון להיום – 250 ₪).
- הרצאות בנושאי רפואה שונים מפי סטודנטים לרפואה ורופאים מומחים – כארבעים הרצאות במהלך כיתות י’ וי”א, לדוגמא: כירורגיה והרדמה, הריון ולידה, שיטות הדמיה ואבחון, רפואת ספורט, כירורגיה פלסטית ועוד.
- סיור במחלקות או במכונים של בתי חולים – כשמונה פעילויות בבתי חולים במהלך כיתות י’ וי”א.
הסיורים כוללים הרצאה על פעילות המחלקה, היכרות עם המכשור הרפואי ובמידת האפשר ניתנת חשיפה קלינית, לדוגמא: מכון צנתור לב, מחלקת פגים, דימות, מכון דיאליזה ועוד. - בכתה י”א או י”ב תתקיים (אם יתאפשר) חשיפה למקצועות קדם-רפואיים ופרה-רפואיים בשיתוף חיל הרפואה בצה”ל.
- עבודת ביוחקר בדגש גוף האדם ורפואת האדם – עבודת חקר מעשית במהלכה התלמיד מתנסה בפעילות מבוקרת במעבדה על כל שלביה. במהלך כתיבת העבודה מחבר התלמיד את הניסוי שביצע לתחום גוף האדם והרפואה, ומקשר בין המחקר במעבדה לתהליכים או תופעות המתרחשות בגוף. ביצוע העבודה במהלך כיתה י"א – י"ב בהנחיית מורה הכיתה. הציון מבוסס על העבודה הכתובה וכן על בחינת בגרות בע”פ בכיתה י"א או י”ב בחינה “פנימית”.
הלומדים במסלול זה לומדים בנפרד מתלמידי מסלול ביולוגיה.
הלימודים במסלול ביולוגיה רפואית בכיתות י’, י”א כרוכים בתוספת של שעות לימוד הניתנות בסיום יום הלימודים הרשמי.
כל תלמיד במסלול חייב:
- להשתתף בקורס מד”א (יערך בסוף חופשת הקיץ בין כיתה ט’ ל-י’).
- להשתתף בכל ההרצאות והסיורים שמתקיימים בכיתה י’ וי”א.
- לכתוב עבודה בסיום כיתה י’ – י”א.
ציונו של תלמיד שעומד בכל דרישות המסלול מורכב מ: 100% ציון מורה + בונוס של עד 10% לציונו השנתי בי’ ובי”א.
מצגות
תנאי קבלה:
מתמטיקה – שיבוץ ל- 4 יח"ל בכיתה י'
(ציון 65 ומעלה בסיום כיתה ט’ בהקבצה A, או 75 ומעלה בהקבצה B).
הערה: תלמיד שישובץ ל- 4 יח"ל מתמטיקה על תנאי, יוכל להתחיל את השנה בלימודי הביולוגיה. במידה וציונו בביולוגיה או במתמטיקה לא יעמוד במינימום הנדרש עד ליום ההורים הראשון, ייאלץ לעבור למקצוע ראשי אחר, בכפוף למקומות פנויים ולהשלמת החומר במקצוע החדש.