על המגמה:

מסלול ייחודי של ביה”ס. מיועד למתעניינים ולמוכנים להשקיע בלימוד נושאים רפואיים הקשורים ישירות או בעקיפין ללימודי הביולוגיה. מבנה המסלול כולל:

  1. תכנית לימודים עליה נבחנים בבגרות דומה בהרכבה לזו של 5 יח”ל ביולוגיה ובהתאמות למסלול הייחודי.
  2. לימודי העשרה.

מורי המגמה:

לירז גרופמן

מרכזת ומורה לביולוגיה רפואית

לירז – בוגרת תואר ראשון ושני בביולוגיה מהטכניון, ותואר שני בהוראת הביולוגיה.
מרכזת את תחומי הביולוגיה, הביולוגיה הרפואית ומערכות הבריאות בבית בירם, וכן את תחום עבודות הגמר המדעיות בבית הספר.
המוטו שלי: "החיים הם לא רק מה שאנחנו יודעים, אלא גם מה שאנחנו מגלים. כל גילוי בביולוגיה פותח לנו דלתות חדשות להבנת מהות החיים." – אילן רמון, אסטרונאוט ומדען ישראלי.

רונית פורשט

מורה לביולוגיה רפואית

רונית בעלת תואר ראשון בביולוגיה מהטכניון, ותואר ראשון נוסף בהוראת המדעים,
בעלת תואר שני בלימודי סטטיסטיקה ואיכות מאוניברסיטת חיפה, מורה ומרכזת את
מגמות ביולוגיה, ביולוגיה רפואית ומערכות בריאות בבית בירם.
הביולוגיה קשורה בכל מה שסובב אותנו, יחד עם התקדמות המחקרים והמידע עדיין
יש עוד המון שאלות לשאול, סקרנות ויצירתיות יובילו אותנו לגילוי התשובות.
"הדמיון של הטבע הוא גדול בהרבה מהדמיון של האדם".
(ריצ‘רד פיינמן, זוכה פרס נובל בפיסיקה).

מונזר זבאנה

מורה לביולוגיה רפואית

מונזר – בעל תואר ראשון ביולוגיה, תעודת הוראה בביולוגה ותואר שני במיקרוביולוגיה מטעם האונ’ העברית בירושלים, מורה לביולוגיה ומדעים בחטיבה… להמשך קריאה>>

איילת קליימן

מורה לביולוגיה רפואית

איילת בעלת תואר ראשון בביולוגיה מטעם האוניברסיטה העברית ותואר שני בהוראת המדעים במסגת תכנית "רוטשילד-ויצמן" במכון ויצמן, בוגרת בית הספר… להמשך קריאה>>

רונית וינר

מורה לביולוגיה ומחנכת כיתה

רונית בעלת תואר ראשון בביולוגיה מהטכניון, תואר ראשון בהוראת המדעים מהטכניון, תואר שני בניהול מערכות חינוך מאוניברסיטת חיפה, ותואר שני בגרונטולוגיה מאוניברסיטת חיפה. "ביולוגיה היא הטכנולוגיה החזקה ביותר שנוצרה אי פעם. DNA הוא תוכנה, חלבון הוא חומרה, תאים הם המפעלים" (ארווינד גופטה).

עיקרי הלמידה:

  • במסגרת לימודי הבחירה, בחלק העיוני (כתה י”ב) ילמדו פרקי בקרה על ביטוי גנים והנדסה גנטית, חיידקים ונגיפים בגוף האדם.
  • במהלך לימוד הנושאים העיוניים יושם דגש על נושאים רפואיים (מחלות ודרכי מניעתן, תרופות).
  • עבודת חקר – ביוחקר בדגש על נושא גוף האדם.

לימודי העשרה במסלול כוללים:

  • קורס עזרה ראשונה (חובה בכיתה י’) מטעם מד”א בהיקף 60 שעות. מקנה תעודת מגיש עזרה ראשונה בסניפי מד"א (השתתפות בקורס כרוכה בתשלום בהתאם לתעריפי מד"א, נכון להיום – 250 ₪).
  • הרצאות בנושאי רפואה שונים מפי סטודנטים לרפואה ורופאים מומחים – כארבעים הרצאות במהלך כיתות י’ וי”א, לדוגמא: כירורגיה והרדמה, הריון ולידה, שיטות הדמיה ואבחון, רפואת ספורט, כירורגיה פלסטית ועוד.
  • סיור במחלקות או במכונים של בתי חולים – כשמונה פעילויות בבתי חולים במהלך כיתות י’ וי”א.
    הסיורים כוללים הרצאה על פעילות המחלקה, היכרות עם המכשור הרפואי ובמידת האפשר ניתנת חשיפה קלינית, לדוגמא: מכון צנתור לב, מחלקת פגים, דימות, מכון דיאליזה ועוד.
  • בכתה י”א או י”ב תתקיים (אם יתאפשר) חשיפה למקצועות קדם-רפואיים ופרה-רפואיים בשיתוף חיל הרפואה בצה”ל.
  • עבודת ביוחקר בדגש גוף האדם ורפואת האדם – עבודת חקר מעשית במהלכה התלמיד מתנסה בפעילות מבוקרת במעבדה על כל שלביה. במהלך כתיבת העבודה מחבר התלמיד את הניסוי שביצע לתחום גוף האדם והרפואה, ומקשר בין המחקר במעבדה לתהליכים או תופעות המתרחשות בגוף. ביצוע העבודה במהלך כיתה י"א – י"ב בהנחיית מורה הכיתה. הציון מבוסס על העבודה הכתובה וכן על בחינת בגרות בע”פ בכיתה י"א או י”ב בחינה “פנימית”.
הלומדים במסלול זה לומדים בנפרד מתלמידי מסלול ביולוגיה.

הלימודים במסלול ביולוגיה רפואית בכיתות י’, י”א כרוכים בתוספת של שעות לימוד הניתנות בסיום יום הלימודים הרשמי.
כל תלמיד במסלול חייב:

  • להשתתף בקורס מד”א (יערך בסוף חופשת הקיץ בין כיתה ט’ ל-י’).
  • להשתתף בכל ההרצאות והסיורים שמתקיימים בכיתה י’ וי”א.
  • לכתוב עבודה בסיום כיתה י’ – י”א.

ציונו של תלמיד שעומד בכל דרישות המסלול מורכב מ: 100% ציון מורה + בונוס של עד 10% לציונו השנתי בי’ ובי”א.

תנאי קבלה:

מתמטיקה שיבוץ ל- 4 יח"ל בכיתה י'
(ציון 65 ומעלה בסיום כיתה ט’ בהקבצה A, או 75 ומעלה בהקבצה B).
הערה: תלמיד שישובץ ל- 4 יח"ל מתמטיקה על תנאי, יוכל להתחיל את השנה בלימודי הביולוגיה. במידה וציונו בביולוגיה או במתמטיקה לא יעמוד במינימום הנדרש עד ליום ההורים הראשון, ייאלץ לעבור למקצוע ראשי אחר, בכפוף למקומות פנויים ולהשלמת החומר במקצוע החדש.

טעימה קלה בסרטונים