מורי המגמה:
ענבר פליק-זוננפלד
ענבר בוגרת בית הספר הריאלי (מחזור פ"ט 2008), בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית בהתמחות בילד ונוער, בעלת תואר שני בהנחיית קבוצות מאונירבסיטת חיפה. שימש כרכזת הנהגת חיפה בצופים בין השנים 2018-2021. כיום ראש היחידה לחינוך חברתי בבית בירם.
ד"ר יהודה להב
יהודה בעל תואר ראשון, שני במשפטים מאוניברסיטת חיפה, תואר ושלישי במשפטים מאוניברסיטת טורינו, איטליה ותואר שני בתוכנית רודרמן ללימודי יהדות ארצות הברית באוניברסיטת חיפה. מלמד בבית הספר הריאלי בחטיבה העליונה משנת 2012 כמורה, מחנך ומרכז שכבה.
עיקרי הלמידה:
- חינוך פורמלי וב.פ. מחשבת החינוך חדשנות חינוכית
- פסיכולוגיה סוציולוגיה
- מנהיגות, ניהוג משותף, הנחיית קבוצות, יזמות ועמידה מול קהל.
- הכרה של תהליכי עומק בחברה הישראלית ובעם היהודי בכלל.
- מחקר פעולה, בעיה חברתית, פיתוח תכנית חינוכית.
- החינוך והחברה בישראל. זהות חינוכית (אני מאמין).
- התנסות מעשית בהוראה, הדרכה וחינוך.
מבנה ההוראה:
כיתה י'
- חינוך פורמלי – הכרה מעמיקה של מערכת החינוך הישראלית – אתגריה וההזדמוניות שבה
- פסיכולוגיה של הלמידה
- תרבות, חברה, רב תרבותיות ופדגוגיה ביקורתית
- טקסטים מכוננים על מחשבת החינוך
- היכרות עם שיטות וזרמים בחינוך בעולם.
- חדשנות בחינוך, עמידה מול קהל, עיצוב הזהות האישית כמדריך ומחנך.
כיתה יא'
- חינוך בלתי פורמלי – הכרה של שיטות לחינוך בלתי פורמלי, התנסות בחשיבה ומיומנויות מחוץ לקופסא
- סוגיות חברתיות: מגדר, תרבות הנוער וצדק חברתי
- מנהיגות, יזמות, הנהגה במשותף, הנחיית קבוצות ותכנון ארוך טווח של יכולות הוראה.
כיתה יב'
- פרוייקט גמר
- פיתוח והפעלה של מענה חינוכי
- התנסות מעשית בתפקידי הוראה והדרכה
בונוסים
- ימי עיון וסמינרים
- אפשרות לבניה, עיצוב והשתתפות משלחת תלמידים לחו"ל.
- הכרה בשעות המעורבות החברתית
- בגרות חברתית
- תעודת מדריך – מינהל חברה ונוער
- קרדיטציה לתואר ראשון בחינוך
- קדימות לקבלה לשנת שרות בתפקידי חינוך הדרכה והוראה
- המשך לימודים בשנת שירות
- הכרה בשנת שירות כהתנסות מעשית ללימודי התואר
- מסלולים מוכוונים בשרות הצבאי
- השמה בתפקידי מדריכי נוער כולל מלגות לימודים וסבסוד דיור, בתום השרות הצבאי
- תכנית מדעים בשיתוף אינטל
.